Кабінет




Повна назва опорного закладу освіти:
Малосадівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради Рівненської області

Керівник закладу: Стеха Т.С.
Координатор: Чорноус Л.В.

Тема:
«Впровадження інноваційних технологій на уроках української мови та літератури»
Склад ради опорного закладу:
Голова ради: Костюк Н.Є.
Члени ради: Посільська О.В., Костюк Р.Т., Стеха М.С.,Іванова А.А.

Провідна ідея  досвіду:
Впровадження інноваційних технологій на уроках світової літератури

Складовими даної педагогічної ідеї є:
-         формування стійкої мотивації до читання художньої літератури,  до вивчення світової літератури як скарбниці духовних цінностей людства;
-         ознайомлення учнів з найкращими зразками оригінальної й перекладної літератури («золотого» фонду класики і сучасної);
-         поглиблення уявлень про специфіку художньої літератури як мистецтва слова;
-         формування читацької та мовленнєвої культури;
-         розвиток умінь і навичок учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір у культурному контексті, у зв’язках з іншими видами мистецтва, в аспекті актуальних питань сучасності й становлення особистості;
-         активізація інтересу до вивчення іноземних мов у процесі читання творів зарубіжних письменників;
-         формування поваги до різних мов, культур, традицій, толерантного ставлення до всіх народів, народностей, рас і національностей;
-         виховання любові до української мови і літератури як органічної частки світової культури, прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей в умовах глобалізації світу;
-         формування духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтацій;
-         розвиток творчих здібностей, культури спілкування, критичного мислення;
-         формування етичних уявлень та естетичних смаків;
-         розширення культурно-пізнавальних інтересів особистості.
        Актуальність досвіду:
Навчання світової літератури займає одне з провідних місць у педагогіці, бо полягає у залученні учнів до найвищих досягнень національної та світової літератури і культури, національних і загальнолюдських духовних цінностей, формування комунікативної та літературної компетентностей, розвиток творчих здібностей учнів, виховання в них естетичного смаку, високої читацької та загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова, свідомо сприймати втілені в них естетичні й духовні цінності.

Основні напрямки та зміст діяльності:
 Літературознавчий напрямок передбачає вивчення літературних творів у єдності змісту і форми, оволодіння учнями основними літературознавчими поняттями й застосування їх у процесі аналізу й інтерпретації художніх творів; розгляд літературних творів, явищ і фактів у контексті літературного процесу; виявлення специфіки літературних напрямів, течій у розвитку світової літератури; розкриття поетикальних (у тому числі жанрово-стильових) особливостей художніх творів; ознайомлення учнів із загальними принципами художнього перекладу, необхідними для текстуальної роботи з перекладною літературою.
Культурологічний напрямок сприяє усвідомленню художньої літератури як важливого складника мистецтва; ознайомленню учнів із фундаментальними цінностями світової художньої культури; розкриттю особливостей творів, літературних явищ і фактів у широкому культурному контексті; висвітленню зв’язків літератури з філософією, міфологією, фольклором, звичаями, віруваннями, культурними традиціями різних народів і національностей; розширенню ерудиції учнів, вихованню їхньої загальної культури, поваги до національних і світових традицій, толерантного ставлення до представників різних культур, віросповідань, рас і національностей.
Компаративний напрямок  забезпечує порівняння літературних творів, явищ і фактів, що належать до різних літератур; встановлення зв’язків поміж українською та зарубіжними літературами (генетичних, контактних, типологічних та ін.); розгляд традиційних тем, сюжетів, мотивів, образів у різних літературах; зіставлення оригіналів і україномовних перекладів літературних творів; увиразнення особливостей української культури й літератури  на тлі світової; демонстрацію лексичного багатства і невичерпних стилістичних можливостей української мови, а також поглиблення знань і розвиток навичок учнів з іноземних мов.
Результативність:
-         дати уявлення про основні літературні епохи, напрями, течії в контексті вітчизняної та світової культури;
-         розкрити жанрово-родовий поділ літератури, навчити розрізняти твори різних родів і жанрів у їхній специфіці;
-         поглибити вміння аналізу та інтерпретації творів літератури із застосуванням основних теоретичних понять;
-         сформувати в учнів вміння виокремлювати компоненти змісту й форми, встановлювати зв’язки поміж окремими компонентами твору, визначати їх функції у тексті;
-         навчити школярів зіставляти різні літературні твори, явища, визначати їх художню своєрідність;
-         активізувати інтерес учнів до вивчення літератури в оригіналах і перекладах, розвинути вміння зіставляти оригінали й переклади (за умови володіння відповідною іноземною мовою);
-         сприяти самоствердженню учнів, виробленню у них моральних якостей, громадянської позиції;
-         розвивати вміння й навички зв’язного мовлення (із застосуванням аргументації, елементів дискусії, оцінки щодо прочитаного та ін.);
-         виховувати естетичні почуття та емоції, формувати здібність отримувати естетичне задоволення від прочитаного; 
-         впровадити інноваційні технології на уроках світової літератури і в позакласній роботі.
Методичні рекомендації
з теми «Впровадження інноваційних технологій на уроках світової літератури»

Роботу над науково-методичною проблемною темою спрямовано на досягнення основної мети навчання світової літератури: залучення учнів до найвищих досягнень національної та світової літератури і культури, національних і загальнолюдських духовних цінностей, формування комунікативної та літературної компетентностей, розвиток творчих здібностей учнів, виховання в них естетичного смаку, високої читацької та загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова, свідомо сприймати втілені в них естетичні й духовні цінності.
Для досягнення цієї мети необхідно вирішувати такі основні завдання:
-         формувати в учнів уявлення про художню літературу як мистецтво слова, важливу складову системи мистецтв і духовної культури українського та інших народів світу;
-         виховувати повагу до духовних скарбів українського народу та всього людства, расову, етнічну, соціальну, гендерну, релігійну, індивідуальну толерантність, здатність формувати, формулювати й активно відстоювати власну точку зору, свою систему життєвих цінностей і пріоритетів, зберігати й примножувати кращі національні традиції;
-         відпрацьовувати з учнями вміння й навички аналізу художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням авторської концепції й індивідуального стилю, бачити кожен конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;
-         давати школярам оптимальний обсяг літературознавчих понять і термінів, потрібних для повноцінної інтерпретації художніх текстів, розуміння головних закономірностей перебігу літературного процесу;
-         навчати учнів визначати національну своєрідність і загальнолюдську значущість літературних творів, у тому числі шляхом зіставлення зі зразками різних національних літератур та різних видів мистецтв;
-         розвивати усне й писемне мовлення школярів, їхнє мислення (образне, асоціативне, абстрактне, критичне, логічне тощо);
-         формувати в учнів потребу в читанні літературних творів, здатність засвоювати духовно-естетичний потенціал художньої літератури;
-         виховувати повагу до книги як універсального носія інформації,
-         відпрацьовувати навички розрізнення явищ елітарної та масової культури.
Здійснювати реалізацію проблемної теми через
-         накопичення, апробацію, пропаганду та впровадження в практику педагогічного досвіду;
-         моніторинг інноваційної діяльності;
-         проведення уроків-показів, позакласних заходів, виступів на конференціях, семінарах для вчителів світової літератури;

-         видавничу діяльність.

Немає коментарів:

Дописати коментар